Будувати бізнес в сучасних реаліях досить складно, іноді навіть неможливо. Через військові дії, проблеми з електропостачанням, відтік кадрів та зниження споживчого попиту багато підприємців взагалі ухвалюють рішення відкласти запуск стартапу або закрити вже працююче виробництво. Разом з тим, немає жодної впевненості в тому, коли ситуація стабілізується, отже, якщо хочете заробляти, то потрібно подбати про налагодження поточних процесів зараз.
Одним із популярних способів оптимізації різних видів діяльності є бережливе виробництво – система взаємопов’язаних принципів, впровадження яких допомагає досягти:
- стрімкого зростання продуктивності праці;
- залучення кожного працівника до виробничого процесу;
- інтеграції корпоративної культури на всіх рівнях;
- зменшення кількості дефектів – досягнення високої якості товарів допомагає викликати зацікавленість споживачів та покращити імідж компанії;
- зниження витрат часу на робочий цикл без погіршення властивостей продукції;
- звільнення робочого простору та використання лише потрібного обладнання;
- уникнення простоїв;
- підвищення прибутковості бізнесу.
Це лише частина результатів успішного застосування системи, розробленої понад сто років тому керівником компанії Toyota. Але є низка умов досягнення успіху, зокрема, потрібно найняти спеціаліста, який пройшов бізнес курс у Києві та може правильно провести всі необхідні операції з удосконалення бізнес-процесів. Ще один варіант – отримати знання та навички особисто, що може бути вдалим рішенням для невеликих підприємств. Залишається тільки впевнитися в тому, що є сенс вкладати гроші, сили та час у реорганізацію.
Чи варто інтегрувати принципи LEAN виробництва у воєнний час?
Незважаючи на кризові явища в економіці та інші загрози, директорам та підприємцям слід інвестувати у оптимізацію. По-перше, саме зараз немає значного потоку клієнтів і можна спокійно відправити співробітника на навчання правилам ощадливого виробництва, а потім апробувати отримані ним знання на практиці. По-друге, грошові витрати на оптимізацію зовсім не такі великі, як багатьом здається, і вони окупаються за короткий проміжок часу. Нарешті, саме у важкі періоди створюються умови, коли при правильній організації роботи підприємства можна завоювати обрану ринкову нішу набагато швидше, адже частина конкурентів не працює.