Спринтер, який потрапив у ДТП з 13 загиблими, був переобладнаний з вантажного. Це показали попередні результати технічної перевірки стану автобуса та фури, яке проводить Мінінфраструктури, розповів кореспондентці Суспільного Ірині Саєвич заступник міністра інфраструктури, глава комісії з технічного розслідування цієї ДТП Мустафа Найєм.
Зробили це за кордоном, і його ввезли в Україну під виглядом транспорту для перевезення пасажирів. Дозволи на роботи були, сказав Найєм, хоча перероблені спринтери, за законом, не можуть брати участь у конкурсі на обслуговування маршрутів.
«Жертв трагедії могло бути менше, якби це був автобус для перевезення пасажирів. Бо задні крісла по суті просто зірвало через погане кріплення, і людей розчавило», – сказав заступник міністра.
З його слів, з нового року перевірятимуть всі спринтери, чи вони не перероблені з вантажних.
Мінінфраструктури відслідковує, який шлях пройшов спринтер після ввезення в Україну. Він перетнув кордон у 2010 році. Що він переобладнаний, могли помітити на кількох етапах, розповів заступник міністра.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «ВІН МОЖЕ З СОБОЮ ЩОСЬ ЗРОБИТИ», – ДРУЖИНА ВОДІЯ ФУРИ, ЯКОГО ОБВИНУВАЧУЮТЬ У ДТП З 13 ЗАГИБЛИМИ
«Митні служби, в першу чергу, потім під час технічного контролю і реєстрації мали б зазначити, що це вантажний транспорт, а не автобус, бо він був перероблений», – додав Мустафа.
Але оскільки по документах він був зареєстрований як автобус, він і далі продовжив своє життя в транспортній інфраструктурі, як пасажирський. Брав участь у конкурсах, перемагав і їздив.
«У 2011 році він продав цей автобус і тоді йому ще раз чомусь підтвердили, що це автобус. Ми вже знаємо, яка точка обов’язкового технічного контролю надала йому цей дозвіл, і хто провів йому і підтвердив, що він може здійснювати перевезення пасажирів. І ця точка контролю зробила помилку, бо вони мали б зазначити, що він перероблений. Чи мала ця точка взагалі право проводити контроль, ми теж зараз перевіряємо, але він був випущений на лінію», – показала перевірка.
Щодо вантажівки, то перевірка показала, що вона не була ліцензована. Щоправда, законодавство зараз цього не вимагає.
У Мінінфраструктури розмірковують над тим, щоб ліцензувати вантажні перевезення. Якщо буде ухвалено відповідний законопроєкт, то ліцензування можуть розпочати вже з наступного року.
«Два чи три роки тому це скасували і ми зараз бачимо, що це переростає в не правильну ситуацію. Дійсно є ситуації, коли ми не можемо ці питання контролювати. Як тільки буде прийнято законопрпоєкт, він вже пройшов підкомітет ВР і буде запропонований до Верховної Ради, щоб його прийняли, то вже можливо з наступного року він запрацює», – сказав Найєм.
Нагадаємо, 7 грудня поблизу Киселівки Чернігівського району зіткнулися рейсовий автобус та вантажівка. Внаслідок ДТП 13 людей загинуло та ще 7 зазнали травм.
8 грудня поліція під процесуальним керівництвом Чернігівської обласної прокуратури повідомила водію вантажівки про підозру у скоєнні злочину, передбаченого частиною 3 статті 286 Кримінального кодексу України (порушення правил безпеки дорожнього руху, що спричинили загибель кількох людей). Санкція статті передбачає покарання у вигляді тюремного ув’язнення на строк від 5 до 10 років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до 3 років.
9 грудня Новозаводський районний суд Чернігова обрав підозрюваному запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на два місяці.
Досудове розслідування триває.
Фото — ілюстративне.