За інформацією: Суспільне Чернігів.
Тролейбус та люди у Чернігові. Суспільне Чернігів
З квітня 2025 року КП “Чернігівське тролейбусне управління” переходитиме на систему оплати за транспортну роботу.
Про це сказав Суспільному начальник КП "ЧТУ" Руслан Ємець.
"Є закон і постанова Кабміну, щодо сплати перевізникам громадського транспорту за транспортну роботу. Тобто це приведення до правових норм".
Начальник тролейбусного управління Чернігівської міської ради Руслан Ємець. Суспільне Чернігів
Як раніше пояснював начальник управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку Чернігівської міської ради Олександр Рижий, за цією системою перевізники отримують оплату за транспортну роботу, тобто за кілометр. У Чернігові так вже працюють приватні перевізники.
За словами начальника тролейбусного управління Руслана Ємця, ця програма дає змогу переходити на європейські та світові норми.
"Це стосунки між громадою і перевізником, яким би він не був — приватним чи комунальним, де громада замовляє певний обсяг транспортної роботи, визначається вартість кілометра, перевізник виконує всі умови договору, сплачує саме за транспортну роботу. Реальна кількість кілометрів, яка вартує певної суми. Це знаєте, більш прозорі стосунки".
Тариф, який хочуть встановити для вартості кілометра пробігу для електротранспорту — 87 гривень 64 копійки. За це рішення проголосували під час засідання робочої групи з питань реалізації цінової політики в житлово-комунальному господарстві та міському пасажирському транспорті у міській раді 1 квітня.
"Комісія більшістю голосів проголосувала за те, щоб рекомендувати міській військовій адміністрації затвердити тариф вартості кілометра пробігу для електротранспорту — 87 грн 64 копійки. Питання щодо вартості пробігу автобусного транспорту залишається відкритим", — пояснив начальник Чернігівського тролейбусного управління Руслан Ємець.
За словами першого заступника начальника Чернігівської МВА Віктора Бистрова, бюджет, закладений на потреби "ЧТУ" на 2025 рік, не змінюється.
Депутат від фракції «Наш край» та перший заступник начальника МВА Віктор Бистров. Суспільне Чернігів"Навпаки, вони ("ЧТУ", — ред.) аргументують свої витрати під ті кошти, які вже є в міському бюджеті. Тобто додаткових коштів виділяти на сьогодні не потрібно. Якщо не буде вистачати бюджету, то буде коригування".
Перший заступник начальника МВА сказав, що, починаючи з квітня, "ЧТУ" буде отримувати кошти за транспортну роботу.
"Тобто чим більше вони будуть їздити затвердженим маршрутом, чим більше буде транспорту, чим більше вони будуть виконувати цієї транспортної роботи вчасно, тим більше вони отримуватимуть коштів з міського бюджету. Якщо менше тролейбусів виходить на лінію, вони отримують менше коштів".
Віктор Геращенко, заступник міського голови. Суспільне Чернігів"Ми вперше запроваджуємо зовсім іншу схему оплати послуг транспорту, ставимо в рамки саме підприємство ("ЧТУ", — ред.) для того, щоб воно чітко виконувало своє завдання відповідно до договору, який підписаний з управлінням транспорту. Це європейська модель", — сказав заступник міського голови Віктор Геращенко.
Депутатка міськради та голова фракції "Європейська Солідарність" Марина Семененко, яка була присутня на засіданні групи, розкритикувала запропоновану вартість оплати кілометра. На її думку, вона завищена.
Марина Семененко, депутатка міськради та голова фракції «Європейська Солідарність». Суспільне Чернігів"Моя пропозиція — залишити їм факт 2024 року. Скажіть, будь ласка, "ЧТУ", а ви можете нам порахувати кілометр свого пробігу, не лише за 2024 рік, а також за 2021 і 2023? Тому що я порахувала основні ваші показники й вийшло, що ви у 2024 році працювали зі збитком 22 мільйони, а у 2023-му – 11 млн. При цьому тариф залишався таким самим, але ви працювали зі збитками у 2 рази більше. Ми можемо порахувати вартість проїзду за кілометр у 2021, 2023, 2024 роках. І потім порівняти з 2024 та побачити, що робити з 2025 роком".
Начальник КП “ЧТУ” Руслан Ємець на це відповів так.
"Це не є абсолютним показником, він постійно змінний. Наводжу приклад: у нас на сьогодні є договірні відносини з містом з управлінням транспорту про випуск 65 машин щоденно. У зв’язку з тим, що у нас гостра нестача кадрів, ми тимчасово призупинили випуск двох маршрутів. Розрахунковий складник складається з кілометра, в тому числі із вартості електроенергії, заробітної плати. Так от при скороченні кількості випуску у нас загальні виробничі витрати нікуди не діваються, тобто вартість кілометра збільшується. Тому у нас прогноз середньозважений".
Підіймати вартість проїзду в тролейбусах для людей не планують, каже Віктор Геращенко.
"Вартість транспортної послуги – це одне, а вартість проїзду – це інше. На сьогодні вартість проїзду не виноситься і не змінюється для жителів Чернігова".
Депутат міськради від фракції "Рідний дім" Артем Тарасенко пояснив, що закладених коштів має вистачити на 9 місяців.
Артем Тарасенко, депутат міськради від фракції «Рідний дім». ФОТО: Суспільне Чернігів"Тролейбусному управлінню закладені 78 мільйонів на транспортну роботу і 84 – на пільгове перевезення. Тобто 162 мільйони на 9 місяців є. Плюс ще близько 50-60 мільйонів зберуть з пасажирів. То цих коштів повинно вистачити, щоб не підіймати тариф для населення".
Наразі чекають, щоб начальник Чернігівської МВА Дмитро Брижинський підписав це рішення.
Читати ще
Читати ще
Чи побільшало пенсіонерів в автобусах Чернігова із запровадженням для них безоплатного проїзду