Міська влада почала розглядати можливість купівлі вживаних закордонних тролейбусів. Зокрема, з робочої поїздки до Івано-Франківська повернулись заступник міського голови Андрій Черненко та керівник КП «ЧТУ» Руслан Ємець. Там вони вивчали досвід місцевого управління в питанні закупівлі та експлуатації бувших у використанні тролейбусів, а саме аналізували всі аргументи за і проти. Що з цього вийшло та на якому етапі наразі впровадження ідеї, читайте далі.
Франківці задоволені
Ініціювала поїздку з метою перейняти досвід іванофранківців міська влада. Висновки чиновників щодо результату позитивні: в Івано-Франківську три роки, як закупили машини з Австрії та Польщі і не мають на них нарікань. При цьому є серйозна економія в ціні.
Руслан Ємець розповів, що Івано-Франківськ три роки тому придбав тролейбуси MAN з Австрії 1994–1996 року випуску, а також більш нові Volvo, зібрані в Польщі 2008 року. Останні – 18-метрові низькопідлогові «гармошки».
Ціна тролейбусів – від 600 тис. грн до 1,2 млн грн. Тоді як останні закупівлі нових тролейбусів у Чернігові коштували місту 4,96 млн за одиницю.
***
На 2020 рік у бюджеті Чернігова закладено 30 млн грн на оновлення рухомого складу електротранспорту.
***
Якщо не орієнтуватися на найдорожчі «гармошки», то виходить економія коштів приблизно 5 разів. Проте наразі Чернігів є новачком на ринку вживаних тролейбусів, бо в основному в Україні подібний громадський транспорт купляли міста, які й раніше його експлуатували.
– В основному вживані тролейбуси закуповують міста (і в цьому є логіка), які ще з радянських часів експлуатували парк Skoda. Вони у нас були в Криму і практично в усіх великих містах Західної України (Львів, Тернопіль, Івано-Франківськ, Чернівці). Це класичні шкодівські міста з потрібною матеріально-технічною базою. У цих містах електронщики вважаються штатною професією в тролейбусних управліннях. У Чернігові ж до покупки жовтих ЛАЗів у 2007 році, які були першими тролейбусами в місті з електронікою, просто не потрібні були такі працівники. Гостра потреба в них з’явилася після початку більш-менш масової закупівлі тролейбусів в останні кілька років, – каже Руслан Ємець.
Источник: 0462.ua