За інформацією: Суспільне Чернігів.
Іван Постернак, учень п’ятого класу. Суспільне Чернігів
Водій шкільного автобуса Юрій Товстуха розповів, що через стан покриття постійно страждає ходова. І, на його думку, за таких умов транспорт не зможе довго прослужити.
А вчителька Куликівського ліцею Валентина Мацвійко розповіла, що були ситуації, коли під час руху дітям ставало зле.
"Навіть був такий випадок, що думали, що треба «швидку» викликати. У дитини серцебиття було дуже велике, її нудило, головний біль. Дорога ніяка. Якщо в нас закривали школу, то нам обіцяли, що дорога буде дуже гарна".
Ділянка дороги від селища Куликівка до села Орлівка на дорозі державного значення Т25-01. Суспільне Чернігів
Така ж ситуація з дорогою і в Орлівці. Там люди попри відстань, обирають їхати у справах до Чернігова, а не до Куликівки, розповіла продавчиня Валентина Степова.
"Ми можемо через Олишівку, там де відремонтована вже дорога. Є шматки через Грабівку саме відремонтованої дороги. Хоч і далі, але набагато простіше туди поїхати".
Продавчиня Валентина Степова. Суспільне Чернігів
За її словами, через стан дороги інколи трапляються затримки з товаром.
"Коли їдуть з Куликівки, то вони, буває, запізнюються. Тобто ми витрачаємо ще час на те, щоб їх дочекатися нарешті із товаром. Ми працюємо до сьомої, то буває затримуємось на роботі".
Що кажуть у громаді
25 квітня під час сесії депутати Чернігівської обласної ради подали звернення до облдержадміністрації щодо ремонту цієї дороги. Вони просили врахувати таку потребу громади під час розподілу бюджетних грошей, які виділені для ремонту доріг в області.
Голова Куликівської громади Юлія Постернак розповіла, що це звернення вони ініціювали разом із жителями населених пунктів, через які проходить дорога.
"Ми не вимагаємо, ми просимо хоча б звернути уваги на відрізки цих доріг: автомобільної дороги Р-67 в частині Грабівка-Орлівка і в частині дороги державного значення Т25-01 Дроздівка-Куликівка та Дроздівка-Орлівка".
Голова Куликівської громади Юлія Постернак. Суспільне Чернігів
Ці дороги були частково пошкоджені під час активних бойових дій у 2022 році.
"І до повномасштабного вторгнення асфальтне покриття було дійсно в незадовільному стані. Але під час бойових дій, звичайно, що рухалася військова техніка. Звичайно, що від авіанальотів, від авіаударів, від артилерійських обстрілів теж дорога постраждала".
Стан дороги на ділянці від селища Куликівка до села Орлівка на дорозі державного значення Т25-01. Суспільне Чернігів
Двічі на тиждень цими дорогами курсує приватний перевізник, розповіла Юлія Постернак. За її словами, вже була розмова про те, що він не хоче ними їздити.
"Приватний перевізник сьогодні говорить: «Якщо не буде вжито заходів, звичайно, що я вимушений буду спочатку скорочувати до одного разу, а далі буде видно». Це якраз ті села, в яких немає залізничної дороги, і доїхати до центру громади, доїхати до залізничного вокзалу це тільки приватним перевізником".
Відповідь Служби відновлення
Речниця Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області Аліна Коломієць повідомила, що у 2022 році роботи з капітального ремонту доріг в області призупинені. Всі кошти Дорожнього фонду були направлені до держбюджету для посилення оборони. Зараз дорожня галузь фінансується коштом резервного фонду державного бюджету. І через таку ситуацію вони здебільшого працюють на пріоритетних напрямках – прифронтових ділянках, а також там, де висока інтенсивність руху транспорту.
"Дорога Т25-01 має протяжність близько 36 кілометрів. На цій дорозі є проблема з суттєвим навантаженням від руху великоваговиків, оскільки там є багато аграрних підприємств. Минулого року у співпраці з Олешівською громадою ми відремонтували на цій дорозі, де ямки полатали, а де уклали карти. Тобто, суцільне покриття асфальтобетону. І також зі сторони Куликівки до Дроздівки робили ямковий ремонт і укладали карту з матеріалів відфрезерування".
Речниця Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області Аліна Коломієць. Суспільне Чернігів
За словами Аліни Коломієць, найгірша ділянка на цій дорозі – в районі Орлівки.
"Це близько семи кілометрів. Там є суцільні руйнування і для відновлення проїзду там необхідно укладати повністю новий шар асфальтобетону. Це може вартувати близько 50 мільйонів гривень. Минулого року ми пропонували місцевій владі, оскільки там є агробізнес, який міг би долучитися у співфінансування, провести роботу з ремонту цієї дороги. Але сільська місцева громада відмовилась і аграрії проігнорували це прохання".
Голова Куликівської громади Юлія Постернак пояснює, чому неможливо провести ремонт дорожнього покриття у співфінансуванні.
"Це колосальні витрати. Для нашої громади — це непосильно. Я нагадаю, що Куликівська громада, є в тому числі дотаційною, і на сьогодні в бюджеті, який є реальним надходження, ми не можемо це собі дозволити для того, щоб ремонтувати державного і обласного значення дороги".
Читати ще
Читати ще
«Прифронтові дороги кращі, ніж ця»: який стан доріг на прикордонні Чернігівщини та скільки вартує їх ремонт