Сучасні сигарети — це результат численних наукових експериментів і постійного вдосконалення технологій тютюнової промисловості. Історія сигарет була довгою і багатою на події. Однією з її сторінок є поява та еволюція сигаретної пачки. Для сучасних споживачів блоки сигарет по 10 пачок в кожному є звичним явищем, але так було не завжди.
Перші сигаретні пачки
Після появи у XIX столітті перших цигарок виникла проблема їхнього пакування та зберігання. Сигари продавалися в спеціальних дерев’яних ящиках — х’юмідорах, а тютюн — у кисетах, але для сигарет перший варіант був занадто дорогим, а другий виявився незручним. У 1930-х роках XX століття з’явилися м’які паперові пачки, на яких вказувалися марка та кількість сигарет. Трохи згодом у м’якому пакуванні з’явився внутрішній шар фольги. Незважаючи на це, такі пачки були ненадійними та м’ялися в кишенях, сигарети ламались, а їхній вміст висипався.
Вдосконалення сигаретних пачок
У 1955 році компанія Philip Morris запропонувала інноваційне рішення — фліп-топ, тобто міцний картонний бокс з відкидним верхом, розрахований на 20 цигарок. Таку конструкцію пачок ми бачимо і зараз, з того часу вона практично не змінювалася. Різниться тільки кількість сигарет у пачці — є пакування на 25, 30, 40 і навіть 50 штук.
Перейшовши на щільний картон, виробники, досягли відразу кількох цілей. Нова пачка з відкидним верхом виявилася дуже зручною, що швидко оцінили споживачі. Сигарети в ній не м’ялися, тютюн не висипався. Ще один момент: за задумом виробників, людина мала мимохіть грати роль носія реклами. Адже, щоб дістати сигарету, потрібно вийняти всю пачку з кишені та «засвітити» її перед оточуючими. Тому найвідоміші сигаретні бренди намагалися зробити пакування своєї продукції якомога впізнаванішим: підбирали ефектні поєднання кольорів та зображували логотип бренду на кришці пачки, де його було добре видно.
Така проста та ненав’язлива реклама стала дуже ефективною. Гроші, вкладені в оформлення сигаретних пачок, швидко окупалися завдяки постійному зростанню обсягу продажів.
На початку XX століття було винайдено целофанову плівку. Практично одразу нею стали обгортати пачки чаю та кави для кращого збереження аромату. Після цього новий матеріал почали використовувати для пакування інших ароматних продуктів. Прозорою плівкою стали вкривати й пачки сигарет.
Пізніше для вкривання сигаретних пачок почали використовувати БОПП-плівку (біаксіально-орієнтована поліпропіленова плівка). На відміну від целофанової плівки, вона є водонепроникною, тому ефективно захищає сигарети від вологи.
Загадковий світ ніковілії
Виробники тютюнових виробів завжди переймалися тим, щоб зовнішній вигляд їхньої продукції був бездоганним. Це сприяло збільшенню продажів та широкому поширенню куріння серед населення. Саме естетика сигаретного пакування спричинила появу такого виду колекціонування, як ніковілія, тобто збирання сигаретних пачок — як порожніх, так і нерозпечатаних.
Загалом у світі налічується не менше тисячі колекціонерів-ніковілістів, які вважають сигаретні пачки своєрідними предметами мистецтва. Наразі найбільша колекція сигаретних пачок — близько 200 тисяч штук — належить чеху Францішеку Кражанеку. Найвідомішим українським колекціонером сигаретних пачок є Володимир Потапенко, колекція якого налічує майже 30 тисяч екземплярів з усіх куточків світу.
Інтернет-магазин Cig Poshta пропонує великий вибір оригінальних сигарет за вигідними цінами. Тут можна купити якісні тютюнові вироби дешево та зі швидким безплатним доставленням по Україні.