
Більшість залізниць в Україні, зокрема на Чернігівщині та в Чернігові, будували за часів російської імперії – наприкінці ХХ століття. Причому насамперед їх будували з військовою метою, аби перевозити війська, обладнання, спорядження, а також із метою торгівлі.
Зважаючи на географічне розташування Чернігова, залізницю треба було будувати так, щоб з’єднати Чернігів із Києвом.
«Саму гілку вели через Крути, довели до Десни, але через Десну вже не стали переводити, бо, напевно, це було дуже дорого. Адже треба було додатково будувати залізничний міст, оскільки з наявної інфраструктури був тільки дерев’яний міст, розрахований для інших потреб. А будівництво залізничного мосту потребувало суттєвих фінансових затрат. Тому залізницю довели до місця, де нині ми бачимо новозбудований автомобільний міст через Десну», – розповів Максим Блакитний, директор Чернігівського історичного музею ім. В.В. Тарновського.

На фото вокзал у Чернігові під час Другої світової війни
За словами історика, в той час на території лівого берега Десни була залізнична станція, збудована наприкінці ХІХ сторіччя.
«Станція ця, або вокзал розташовувався в дерев‘яному простенькому приміщенні. А від вокзалу до Чернігова треба було їхати або йти дерев’яним мостом через Десну. І планів таких, щоб у самому Чернігові збудувати вокзал чи залізницю, не було, бо це вважалося дуже дорого», – пояснив Максим Блакитний.
.











