За інформацією: Суспільне Чернігів.
Олександр Рижий та Дмитро Брижинський поряд з автобусами. Суспільне Чернігів
Чернігівська міська рада не просила збільшити компенсації приватним перевізникам у Чернігові за квітень з шести до дев'яти мільйонів гривень, а пропонувала перерозподілити кошти, які вже передбачені у бюджеті на 2024 рік в рамках програми розвитку громадського транспорту міста.
Про це Суспільному розповів начальник управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку Чернігівської міської ради Олександр Рижий.
За його словами, вони відкорегували помісячний кошторис витрат у межах передбачених у бюджеті на цей рік 75 мільйонів гривень. І доопрацьовані пропозиції відправили на підпис начальнику Чернігівської міської військової адміністрації Дмитру Брижинському.
Пропозиції полягали в тому, щоб розподілити кошти не так, як це передбачалося раніше — по 6 млн грн на квітень та інші місяці (грудень — 5 млн грн), а наступним чином: 8,3 млн грн — на квітень, 7,8 млн грн — на травень, 6 млн грн — на червень, по 5,5 млн млн грн — на липень, серпень, вересень, 4,7 млн грн — на жовтень, 3,5 млн грн — на листопад, 2 млн грн — на грудень.
План розподілу коштів по місяцях на 2024 рік за пропозицією управління транспорту. Суспільне Чернігів
План розподілу коштів по місяцях на 2024 рік за пропозицією управління транспорту. Суспільне Чернігів
Тобто, таким чином сума за 12 місяців і у першому випадку, і у другому — складає 75 мільйонів гривень, — пояснює Олександр Рижий.
"14 травня ми відправили міській військовій адміністрації листа, де було чотири варіанти вирішення ситуації з громадським транспортом, в тому числі і ця пропозиця. Але досі (24 травня, — ред.) офіційної відповіді на лист не отримали. Читали лише те, що Дмитро Брижинський пише у своїх соцмережах", — говорить начальник управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку міськради.
Нагадаємо, вчора, 23 травня, начальник Чернігівської міської військової адміністрації Дмитро Брижинський повідомив у своєму Telegram-каналі, що не буде збільшувати суму компенсації приватним перевізникам у Чернігові. Натомість вимагає від фінансового управління терміново надати йому на підпис документи з сумою компенсації приватних перевізників за квітень на шість мільйонів гривень та ініціює створення робочої групи для удосконалення програми підтримки громадського транспорту.
Як Суспільне повідомляло раніше, управління транспорту міської ради запропонувало чотири варіанти компромісу, аби автобуси в місті ходили стабільно. Серед них – зміна графіку руху, зокрема, менше транспорту в рейсах, подорожчання квитка або більша компенсація з бюджету. Тоді ж у своєму Telegram-каналі Дмитро Брижинський написав, що жодне з рішень не буде затверджено.
Транспортна криза у Чернігові — що відомо:
30 квітня ввечері, в.о. міського голови Чернігова Олександр Ломако звернувся до містян та повідомив, що протягом 1-2 травня у Чернігові частина громадського транспорту може не виїхати на маршрути. Це пов'язано з тим, що з 19 квітня нема оплати часткової компенсації за здійснені в березні громадські перевезення — дев'ять мільйонів гривень. Через це з чотирма перевізниками, які обслуговують міські маршрути Чернігова, не можуть розрахуватися за паливо, кредити та лізинг, а також виплатити заробітні плати водіям та іншим співробітникам.
Водночас начальник Чернігівської МВА Дмитро Брижинський у своєму відеозверненні пояснив, чому не підтримав збільшення розміру компенсації перевізникам у Чернігові. Це рішення він аргументує нібито збільшенням прибутку тих самих перевізників на 20% за рахунок зростання вартості проїзду у громадському транспорті, розраховуючись готівкою та банківською карткою. Брижинський також сказав, що готовий підтримати виділення шести мільйонів гривень на компенсації, як це передбачено у бюджеті. Однак збільшення суми до дев'яти мільйонів гривень він пов'язує із задоволенням інтересів окремих перевізників, зокрема, Володимира Коваленка — депутата міської ради від фракції "Рідний дім".
Своєю чергою Олександр Ломако вважає, що начальник Чернігівської МВА Дмитро Брижинський блокує виплату компенсації перевізникам через земельні інтереси свого радника Максима Черненка.
Начальник управління транспорту Олександр Рижий розповів, що за програмою компенсації перевізникам у бюджеті Чернігова передбачено 75 мільйонів гривень на рік. У місяць виплата становить шість мільйонів 250 тисяч гривень. У березні ж перевізники виконали послуг на суму понад дев'ять мільйонів гривень. За словами Рижого, цифра зросла, у порівнянні з лютим, через придбання перевізниками шести автобусів, які відповідають критеріям цієї програми, а також більшої кількості днів у місяці.
Зранку 2 травня на маршрути виїхали 58 тролейбусів та п'ять автобусів комунального підприємства "Чернігівське тролейбусне управління". На міських автобусних маршрутах — 0 одиниць транспорту приватних перевізників.
30 квітня в.о міського голови Чернігова Олександр Ломако повідомив, що перевізникам не виплатили частину грошей за перевезення у березні — дев'ять мільйонів гривень, платіж заблокував начальник МВА Дмитро Брижинський. Представники чотирьох транспортних компаній, які обслуговують міські маршрути Чернігова, розповіли, що через це не змогли розрахуватися за паливо, кредити та лізинг, а також виплатити заробітні плати водіям та іншим співробітникам. Відтоді, станом на 21 травня, питання з заборгованістю перед перевізниками за здійснені громадські перевезення не вирішилося.
Як йдеться на сайті Чернігівської міської ради, станом на 21 травня загальна сума заборгованості чотирьох перевізників перед постачальниками сягнула вже понад 15 мільйонів гривень і кожного дня ця цифра тільки збільшуватиметься, якщо не буде прийнято відповідних рішень.
Читати ще
Читати ще Компенсації за громадські перевезення у Чернігові: на які суми розраховують окремі приватні перевізники