Реклама: [email protected]
Сегодня: 09/12/2025
PRAVDA.cn.ua
  • Новости
  • Работа
  • Погода
  • Веб-камеры
  • Карта города
  • Пробки онлайн
  • Еще
    • Карта воздушных тревог в Украине
    • Карта боевых действий «Deep State»
    • Поздравления
PRAVDA.cn.ua

Главная / Новости Чернигова

Винайшли велосипед: як чернігівські ентузіасти навчилися робити електробайки та підкорюють з ними Європу

Челайн
17:23 - 06/11/2022
Новости Чернигова

Винайшли велосипед: як чернігівські ентузіасти навчилися робити електробайки та підкорюють з ними Європу

Історія компанії Bikebox починається в чернігівській університетській лабораторії, де кілька колег спочатку розробляли і конструювали картинги. Тепер вони роблять електробайки, здатні кинути виклик світовим корпораціям. Таких результатів за три роки досягли Олександр Литвин, його команда та інвестор Олександр Суворов.

Як виникла ідея компанії

Ця історія розпочалася 2018 року у стінах Чернігівського національного технологічного університету. Викладач Олександр Литвин разом з командою створив електричний карт, що мав усі основні елементи електроавтомобіля. Над ним працювали співробітники кафедри та студенти, які згодом стали командою Bikebox. 

Та модель електрокарта взяла участь у змаганнях та посіла перше місце у класі «електро» на етапі кубка України з картингу. А потім її творці замахнулися на новий проєкт – човен на електричній тязі.

Команда брала участь у більшості виставок в Україні за тематикою електротранспорту. На одній з них Олександр Литвин зустрів Володимира Ніколаєва, який репрезентував концепцію каргобайка – спортивного електровелосипеда, який здатний перевозити вантажі.

Після цієї зустрічі Ніколаєв приїхав до Чернігова та запропонував створити концепт карговелосипеда. Литвин з командою перед цим побудував електрокарт великої потужності для світового рекорду швидкості. Тож вирішив створити ще один вид електротранспорту. Ним став перший розроблений в Україні карговелосипед.

Прототип міг перевозити 150 кг корисного навантаження, що, за словами творців, робило байк фурою серед двоколісних велосипедів. Ідея зацікавила чернігівських конструкторів – створення таких пересувних засобів дуже зажадане в логістиці. При цьому реалізація проєкту каргобайка вимагала менших витрат і зусиль порівняно з автомобілем, якщо говорити про ліцензії, дозволи та випробування.

«Головну роль у такому байку відіграє конструкція рами, яка, як у карті, завдяки геометрії пом’якшує жорсткість їзди та дозволяє комфортно їхати навіть нерівним рельєфом, – каже Литвин. – Ціна такого байка у півтора рази менша, ніж на західні аналоги. Його можна використовувати для доставок містом і між населеними пунктами, а експлуатація коштуватиме копійки».

Миколаїв та Литвин вирішили об’єднати зусилля задля створення вантажного електричного велосипеда і вдосконалили прототип, який показували на виставці. Так народилася ідея створення стартапу, який пізніше виріс у компанію Bikebox.

Новачки в бізнесі

Бути інженерами та підприємцями спочатку було складно, зізнаються автори проєкту. Одна річ – збирати картинг на кафедрі в університеті, а інша – створювати стартап із прицілом на масовий ринок. Олександр із командою закінчили не одну стартап-школу, щоб розібратися в азах ведення бізнесу. Саме там у нього остаточно сформувалася концепція майбутнього підприємства – виробництво байків для спорту та логістики.

Після цього Олександр із командою за допомогою відкритих джерел провели аналіз українського та світового ринків. Виявилося, що тренд на електробайки зростає з кожним днем. Світовий ринок постійно розширювався, а український – лише формувався.

Перші гроші, які вклали у бізнес Литвин та Миколаїв, були їхніми власними. На $2 тис. купили деталі для тестової версії байка Bikebox – вона з’явилася вже наприкінці 2019 року. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дощі – вбивці соняшнику: на Чернігівщині аграрії не можуть зібрати врожай (Відео)

Литвин зізнається: до цього ніколи не бачив наживо жодного каргобайка, лише на картинках. Це не завадило створити документацію та 3D-модель байка, а потім все зробити в металі. Електровелосипед показали на київській виставці «Байк Експо».

Тоді ж автори вирішили проводити випробування «в полі». Вони віддали прототипи байка до кур’єрських доставок Чернігова та Києва. Відразу знайшлися нюанси: одним з недоліків була конструкція підніжки, яка відкидалася під час їзди. Крім цього, команда вирішила ще доопрацювати кермову тягу, яка допомагає повертати байк, розробила і сконструювала надійну та якісну батарею для щоденного використання в доставці.

«Ці технічні подробиці потрібні для розуміння, наскільки ми заморочувалися з інженерного погляду, – розповідає Олександр. – Ми випробовували велосипеди не лише на рівній місцевості, а й їздили по корінню та вибоїнам у лісі. Експлуатували безжально, щоб виявити недоліки».

Перші партії збирали прямо в гаражі інституту, вони були невеликими – по три-п’ять байків, їх постачали приватним підприємцям.

Як вийшли на серійне виробництво

Перед повномасштабною війною в Україні команда Bikebox мала намір виходити на серійне виробництво.

«Я шукав інвесторів, – каже Литвин. – Розумів, що потрібна людина, яка розуміється на масовому виробництві. Нам потрібно було зробити прорив від одиничного збирання байка до сотень екземплярів».

Після виступу на форумі для молодих підприємців Олександр Литвин познайомився з Олександром Суворовим, який погодився інвестувати у Bikebox. Суворов – засновник Pet Technologies, компанії з виробництва обладнання для видування ПЕТ-пляшок та пресформ. Він має великі виробничі потужності в Чернігові.

Тепер Bikebox може похвалитися гарними технічними можливостями для створення байків: від повного циклу металообробки до окремої лінії, де збирають акумуляторні батареї. Також над виробництвом електровелосипедів тепер працюють відділи конструкторів, технологів і маркетологів. Загалом зараз у компанії працюють близько 20 співробітників. 

Європейський прорив

Головне в концепції Bikebox – модульність, тобто можливість переставити якусь деталь з однієї моделі електробайка на іншу. Скажімо, з вантажного Boxtruck можна поставити двигун на електровелосипед для активної їзди E-Motion. Це звучить особливо привабливо, враховуючи, що близько 70% собівартості байка приходиться на електричні компоненти. 

У компанії порівнюють надійність байків та їхній запас ходу із західними аналогами. Так, пробіг вантажного електровелосипеда Boxtruck Long при використанні педалей та електричного двигуна складає 80 км. Це мінімальні показники, наголошує Литвин, фактичні – на порядок вищі.

Коли побачили, що продукт виходить гідним, команда проєкту вирішила поїхати на найбільшу європейську виставку у велосипедній індустрії Eurobike 2022, яка проходила в липні цього року у Франкфурті.

Литвин каже, що на той час компанія тільки виходила на стежку маркетингу, тому для виставки довелося розробити все з нуля – навіть логотип. Організатори Eurobike розуміли непрості умови, пов’язані з війною в Україні та пішли назустріч – дали 50% знижки на оплату за участь.

«На виставці ми порівняли наші байки з найкращими світовими брендами та виявили, що недооцінюємо себе, – розповідає Олександр Литвин. – Нам же не було із чим порівняти наш карговелосипед. В Україні на той момент не було аналогів такої техніки. У нас була низка переваг серед подібних моделей, але також ми побачили тренди в індустрії та зрозуміли, чого потрібно прагнути».

Як приклад він наводить ціну – світові аналоги коштують у середньому $6–7 тис., а велосипед Bikebox – $2,8 тис. При цьому проїхати він може до 150 км, а конкуренти – вдвічі менше. Український байк може похвалитися і прискореним заряджанням за дві години, що для акумулятора в 1,5 кВт справді гарний результат. Наразі електровелосипеди Bikebox проходять процедуру сертифікації в ЄС.

Про плани

Спортивний байк Bikebox зараз застосовують на війні бійці ТрО та ЗСУ. Ще велосипеди допомагають у логістичних завданнях армійським підрозділам.

Литвин каже: зараз компанія орієнтується на сервісних і логістичних клієнтів. Скажімо, нещодавно вони представили нову модель – CityBike, призначений для невеликих доставок вантажів вагою до 75 кг. Для порівняння: старша модель Boxtruck Long може перевозити 150 кг. 

Творці проєкту зізнаються, що завжди уважно вивчають світову аналітику перед тим, як вийти з новою розробкою. Також підприємці використовують якісні деталі від закордонних партнерів.

«У Європі за кілька років тренд у міській логістиці стане ще виразнішим – бізнес більше використовуватиме вантажні електровелосипеди, – вважає Литвин. – Наші розробки покривають весь спектр перевезення, від легких до важких вантажів. Але ми думаємо про створення справді важковаговиків – електробайків із вантажністю в половину тонни». 

– 

Джерело: mc.today

Джерело

Предыдущая новость

Медична фортеця міста-героя: чим зараз живе військовий госпіталь Чернігова

Следующая новость

Пароль «Паляниця»: у дворі чернігівської багатоповерхівки діти облаштували блокпост

Похожие записи

Російські FPV-дрони масовано атакували лісництво на Чернігівщині

Російські FPV-дрони масовано атакували лісництво на Чернігівщині

06:35 - 09/12/2025
Унаслідок російської атаки на Новгород-Сіверський пошкоджено пам’ятку архітектури (Фото)

Унаслідок російської атаки на Новгород-Сіверський пошкоджено пам’ятку архітектури (Фото)

06:35 - 09/12/2025
18-річному підпалювачу трансформатора та ЦНАПу на замовлення спецслужб РФ продовжили тримання під вартою на 60 діб

18-річному підпалювачу трансформатора та ЦНАПу на замовлення спецслужб РФ продовжили тримання під вартою на 60 діб

02:35 - 09/12/2025
Житель Носівки посеред вулиці пограбував чернігівця

Житель Носівки посеред вулиці пограбував чернігівця

01:35 - 09/12/2025
«Чоловік загинув у себе в ліжку»: наслідки масованого обстрілу Новгорода-Сіверського

«Чоловік загинув у себе в ліжку»: наслідки масованого обстрілу Новгорода-Сіверського

01:35 - 09/12/2025

Про пошкодження житлового будинку та інфраструктури російським безпілотником в Чернігові

00:35 - 09/12/2025
Виносять згорілі речі та розбирають стіни: у Киїнці біля Чернігова розбирають завали будинку, в який влучив БпЛА

Виносять згорілі речі та розбирають стіни: у Киїнці біля Чернігова розбирають завали будинку, в який влучив БпЛА

21:35 - 08/12/2025
Чернігівські патрульні виявили 16-річного підлітка з наркотиками

Чернігівські патрульні виявили 16-річного підлітка з наркотиками

20:35 - 08/12/2025

Последние новости

Новости Чернигова

Російські FPV-дрони масовано атакували лісництво на Чернігівщині

06:35 - 09/12/2025

Просто зараз палає Костобобрівське лісництво Новгород-Сіверського надлісництва ДП «Ліси України», розташоване на прикордонні Чернігівщини. Про це повідомляє Північний лісовий офіс....

Подробнее
Унаслідок російської атаки на Новгород-Сіверський пошкоджено пам’ятку архітектури (Фото)
Новости Чернигова

Унаслідок російської атаки на Новгород-Сіверський пошкоджено пам’ятку архітектури (Фото)

06:35 - 09/12/2025

6 грудня російські війська здійснили шахедну атаку на місто Новгород-Сіверський. Унаслідок вибуху двох ударних БПЛА було пошкоджено пам’ятку архітектури національного...

Подробнее
18-річному підпалювачу трансформатора та ЦНАПу на замовлення спецслужб РФ продовжили тримання під вартою на 60 діб
Новости Чернигова

18-річному підпалювачу трансформатора та ЦНАПу на замовлення спецслужб РФ продовжили тримання під вартою на 60 діб

02:35 - 09/12/2025

За інформацією: Суспільне Чернігів. Затриманий за підозрою у держзраді в суді Чернігова. Суспільне Чернігів / Getty Images Продовжити строк запобіжного...

Подробнее
Житель Носівки посеред вулиці пограбував чернігівця
Новости Чернигова

Житель Носівки посеред вулиці пограбував чернігівця

01:35 - 09/12/2025

Оперативники Чернігівського райуправління поліції спільно з патрульними поліцейськими «за гарячим слідом» встановили та розшукали зловмисника, який вчинив грабіж і втік....

Подробнее
  • Афиша Чернигова
  • Веб-камеры Чернигова
  • Главная
  • Карта боевых действий «Deep State»
  • Карта воздушных тревог в Украине
  • Карта Чернигова
  • Контакты
  • Погода Нежин
  • Погода Чернигов
  • Пробки Чернигова ОНЛАЙН

© 2025 Новости Чернигова. Допускается цитирование материалов без получения предварительного согласия PRAVDA.cn.ua при условии размещения в тексте обязательной ссылки на PRAVDA.cn.ua - городской портал. Для интернет-изданий обязательно размещение прямой, открытой для поисковых систем гиперссылки на цитируемые статьи не ниже второго абзаца в тексте или в качестве источника. Нарушение исключительных прав преследуется по закону.

  • Главная
  • Новости
  • Работа
  • Погода
  • Веб-камеры
  • Афиша
  • Карта Чернигова
  • Пробки онлайн
  • Знакомства