Думок щодо влучності назви фірми (компанії), певного виду продукції для її подальшого успішного розвитку та поширення достатньо багато, одні вважають, що назва не має суттєвого значення, інші навпаки дотримуються твердження з відомого мультфільму про капітана Врунгеля: «як Ви корабель (компанію, товар, послугу) назвете, так вона і попливе». Саме тому будь-яка назва повинна бути влучною та одночасно максимально визначати основні якісні характеристики для певного товару чи бренду. Для того, щоб підібрати відповідне ім’я існує неймінг – послуга спеціалізованих агентств, що займаються ім’ятворенням.
За допомогою імені (назви) споживач впродовж тривалого часу буде ідентифікувати товар (послугу), а ім’я (назва) певного товару чи бренду слугуватиме фундаментом для подальшого розширення продаж, залучення нових покупців та збільшення їх кількості. Гідне найменування для всіх речей, що можуть мати свою неповторну і унікальну назву створюють за допомогою фахівців з неймінгу.
За допомогою влучної та дієвої назви можна:
- знайти відгук у покупця чи споживача на рівні його емоцій чи просто позитивних відгуків;
- забезпечити захист назви (торгової марки, бренду) з юридичної, правової точки зору;
- сприяти виокремленню нових товарів на ринку серед конкурентів, створюючи для них відповідну нішу.
У пам’яті людини на підсвідомому рівні залишаються рідкісні, креативні та чуттєві назви чи словосполучення, що найбільше виокремлюються завдяки створенню тривалих позитивних асоціацій.
Основні завдання неймінгу
Назва товару чи бренду повинна слугувати основою для подальших маркетингових кроків, розробки рекламної стратегії і створення відповідних слоганів, за допомогою яких можна чітко позиціонувати та виокремити продукт серед великої кількості одно типових за характеристиками товарів.
Неймінг безумовно сприяє:
- приверненню уваги споживачів (покупців) до певних товарів і посиленню їх позитивного зорового образу;
- креативному звучанню назви (бренду), яка легко вимовляється та запам’ятовується, вселяє довіру та викликає тільки позитивні емоції;
- передачі сутності продукту, підтверджуючи його унікальність та неповторність.
Розрізняють декілька типів неймінгу, який може бути традиційним (використовує красиві, прості та милозвучні слова, що найкраще відображають сутність продукту), описовим (в назві максимально описано всю особливість продукту), географічним (вказує на певні територіальні ознаки), асоціативним (відтворює в уяві певні асоціації) та складовим (застосована певна комбінація слів, їх скорочення, переклад з інших мов).
Створюючи назви, що в подальшому можуть стати всесвітньовідомими брендами, фахівці неймінгу послуговуються певними правилами, наприклад:
- не вживати у назві слова (словосполучення), які вже давно у всіх на вустах (такі назви потім важко зареєструвати в системі державного або міжнародного захисту);
- назва повинна бути лаконічною і короткою, яку легко пригадати, обираючи певний товар чи послугу. Ідеально – якщо назва має однакове звучання на багатьох мовах світу;
- для назви велике значення відіграє її звучання та ритміка, символізм у звуках (назва не повинна «різати» слух, викликати у споживача тривогу чи ознаки занепокоєння).
Використовуючи послуги неймінгу, можна створити дійсно унікальні назви, які слугуватимуть для подальшого розвитку бізнесу та розширення сфери продаж товарів чи послуг.