З 1 червня у Чернігові розпочнеться набір до 1-х класів, в тому числі і до школи №13. Відповідне рішення погодили члени виконкому на позачерговому засіданні, відповідно, перерозподілили територію обслуговування закладів загальної середньої освіти Чернігова для набору здобувачів освіти.
Ці зміни зумовлені зокрема тим, що згідно поданих електронних заяв щодо вступу до перших класів, деякі заклади не мають їх у достатній кількості (школа № 16 – 14 заяв, № 17 – 7 заяв). А ще дві школи, №18 та №21, зруйновані внаслідок бомбардувань російською авіацією і фізично не можуть 1-го вересня відчинити свої двері для учнів.
— Даним рішенням не закривається жоден навчальний заклад. Даним рішенням закріплюється територія обслуговування, перерозподіляється між навчальними закладами, в зв’язку з тим, що зруйновано школу № 18, 21 і ми маємо розпочинати набір до перших класів, і попередньо, ми бачимо, що прогнозовано не буде тієї кількості заяв до певних навчальних закладів — № 16, 17, 36. Тому це робиться з метою недопущення формування, починаючи з перших класів, неповних класів, що потім призведе до того, що місто не в повному обсязі буде отримувати субвенцію, необхідну для заробітної плати педагогічних працівників, — пояснив необхідність цього рішення начальник Управління освіти Василь Білогура.
Учні та учениці цих шкіл будуть розподілені між такими навчальними закладами:
- Школа № 16 (набір 1-х класів) — між № 2, 7, 27, 30
- Школа № 17 (набір 1-х класів) — між №4, 6, 20, 24
- Школа № 18 (набір до 1-2 класів) — між № 13, 14
- Школа № 21 (набір до 1-2 класів) — між №13, 35
- Школа № 36 (набір до 1-4 класів) —між № 27, 3
Оптимізувати шкільну мережу у Чернігові сьогодні не збираються
Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко під час засідання виконкому пояснив ситуацію у сфері освіти, яка склалася станом на сьогодні.
— Надзвичайно складний період для Чернігова. Він, у частині освітнього процесу, полягає в тому, що є мережа освітніх закладів у місті, яка приблизно по спроможності до кількісного прийому учнів, перевищувала приблизно в 1,5-2 рази реальну кількість учнів, яка ходила до школи.
Відповідно, значна частина утримання, яке повинна брати на себе держава, лягала на місто. Ми це робили і не робили кроків по скороченню мережі, все таки дивлячись на завтрашній день, питання розвитку, щоб територіально було зручно навчати дітей і точно, щоб наявність навчальних закладів не була причиною для трудової міграції, або міграції чернігівців з міста.
На сьогоднішній день ми не знаємо скільки триватиме війна, принаймні юридично. У нас є суттєві проблеми із наповненням місцевого бюджету, — зазначає очільник Чернігова.
За його словами, бюджет міста вже суттєво недоотримує коштів і така тенденція зберігатиметься. Мова про податок на землю (200-230 млн грн), акциз на пальне, частково на алкоголь (150 млн грн) , єдиний податок (200 млн грн), недонадходження ПДФО (700 млн грн). А ще на плечі міського бюджету лягає різниця в тарифах та компенсація за послуги, які в березні-квітні містяни не сплачували.
— Ми маємо прогнозно від 1,2 млрд грн до 1,4 млрд грн недоходження по дохідній частині бюджету. Я нагадую, що прогноз бюджету у нас грубо 3 млрд 400 млн.
На сьогодні ми не можемо спрогнозувати кількість учнів, яка буде повертатися, але тим не менше, ми сьогодні приймаємо виключно таке рішення, найголовніша мета якого зберегти мережу. Ми нічого не скорочуємо, головне зберегти мережу. Але наступного року ми змушені будемо дивитися скільки реально учнів, який контингент ми навчали, — говорить Владислав Атрошенко.
Тобто, сьогодні жодних кроків у напрямку оптимізації шкільної мережі міська влада робити не буде, наголосив Чернігівський міський голова.
— Відповідно, ми зберігаємо максимально мережу і дивимося на наступні періоди, що ми матимемо із контингентом учнів.
Зараз фактично фінансування освітнє йде формульно і ми отримаємо приблизно за тими ж формулами за якими отримують кошти і всі інші міста, у нас немає жодних виключень, в незалежності від того чи були бойові дії, чи не було, практично, це зводиться до фінансування навчання з розрахунку на одну дитину.
Логіка така — будь-яке задоволення ми можемо собі дозволити за кошти місцевого бюджету. Нам кошти дадуть на дитину (ред. — мається на увазі освітня субвенція з державного бюджету), якщо контингент у нас дітей буде, скажімо, значно менший, ніж він був у довоєнний період, а ми захочемо зберігати ту саму мережу, ми будемо фінансувати тоді оцю різницю і відповідно, якщо ми будемо нести затрати на утримання цієї мережі, то ми не зможемо нести достойних затрат на інші статті, які не менш важливі. Я не кажу за розвиток, розвиток ми взагалі зараз опускаємо, — пояснив Чернігівський міський голова.
Ситуація із відновленням пошкоджених навчальних закладах
Ситуація на сьогоднішній день залишається непростою. Нагадаємо, що унаслідок воєнних дій із 34 закладів загальної середньої освіти постраждали 25 будівель, 2 знищено повністю (№ 18 та № 21). Вони мають різні за ступенем ушкодження: від частково вибитих вікон до прямих попадань ракет.
В межах свого бюджету місто намагатиметься зробити частину робіт власними силами, але і чекає допомоги від держави, яка взяла на себе зобов’язання з відновлення. Відповідний запит, аби дізнатися обсяги, терміни, черговість фінансування Управління освіти надіслало Чернігівській військовій адміністрації.
— Станом на зараз, поки що, немає відповіді, щоб можна було про щось говорити, — повідомив Василь Білогура.
— Ситуація складна, ми не йдемо на скорочення мережі навчальних закладів. Відповідно, будемо докладати всіх зусиль, щоб за літній період хоча би там максимально щось зробити: замінити склопакети, понаводити порядки на дахах і зайти в навчальний сезон вчасно, — наголосив Владислав Атрошенко
Прес-служба Чернігівської міської ради