Екватор літа, стовпчики термометрів сягають 34 градусів, а на об‘єктах будівництва робота у розпалі. Чотири бригади і основні сили дорожників нині зосередили на транспортній розв‘язці на перехресті 1 Травня та Кільцевої, де триває облаштування кола із зовнішнім радіусом 18, а внутрішнім – 9 м. Так як оцінити реальний об‘єм земляних робіт пов‘язаних із комунікаціями чи, як у цьому випадку, із грунтами, можна лише безпосередньо у процесі, тут вже виконали більше, ніж передбачено проєктом.
Олександр Харчу, директор ШБУ-14:«По проекту предусмотрено полная разборка старого основания, до грунтового основания, до корыта. А здесь внизу оказалось болото, поэтому нам пришлось выторфовывать. И помимо 20 см, которые по проекту надо было укладывать, мы слой здесь устраивали песчано-подстилающий 40-50 см. Это делалось для того, чтобы эта дорога стояла».
За словами керівника підрядної організації, конструкція дорожнього одягу буде посилена, аби, навіть при збільшенні транспортного навантаження, коло відпрацювало щонайменше 12 років до наступного капітального ремонту. Тома далі, згідно з технологією, на пісок уклали геотекстиль, нижній шар основи майбутньої дороги зі щебеню та на 3-4 дні перейшли до майже ручного процесу – встановлення понад кілометра бортового каменю.
– Приступим потом к верхнему слою щебеночного основания, которая будет состоять из смеси 7, обработанная цементом, 16 см. Потом нижний слой – 10 см, и верхний слой – 5 см – горячего асфальтобетона, – зазначає Олександр Харчук, директор ШБУ-14.
Такі ж роботи залишилися і на іншій розв‘язці нового об‘їзного шляху, а саме – на Шевченка-Малиновського. А це орієнтовно тиждень будівництва. Після цього для реалізації проєкту залишиться реконструювати лише одну ділянку.
– Нам надо немедленно открыть эту развязку, это состоится где-то через 10 дней. Это необходимо, чтобы скинуть движение из улицы Малиновского, и приступить до участка – улица Александровская, это где-то 700-750 м. Это будет последний участок, – каже Олександр Харчук.
Нагадаємо, цьогоріч спільним коштом міста і держави у Чернігові роблять дорогу для великогабаритного і транзитного транспорту в обхід житлових районів. Буде вона, як і решта відбудованих об‘єктів інфраструктури, із сучасним освітленням, пішохідними переходами, велодоріжками, тротуарами, огородженням та озелененням.
СЮЖЕТ ТЕЛЕКАНАЛУ «ДИТИНЕЦЬ»