Днями відбулася презентація результатів опитування в’їзних туристів у Чернігові, яке проводилося на замовлення Управління культури та туризму Чернігівської міської ради в рамках розробки маркетингової стратегії розвитку туризму.
Безпосередньо опитування здійснювали студенти та студентки кафедри маркетингу Чернігівської політехніки під керівництвом викладачів. Воно тривало протягом трьох тижнів (з 18 листопада по 9 грудня). Всього було проведено 426 результативних інтерв’ю.
Отже, зібрані цим дослідженням дані про туристів такі:
63,1% опитаних — жінки, 36,9% — чоловіки. Середній вік респондентів, які відвідали Чернігів, від 18 до 40 років.
402 опитаних гостя міста з 426 приїхали до Чернігова з інших міст України. Решта 24 прибула з Польщі, Росії та інших країн.
37,1% опитаних мають середньомісячний дохід від 10 до 20 тисяч гривень. 35,9% заробляють від 5 до 10 тисяч гривень, доходи 12,7% опитаних туристів — від 20 до 40 тисяч гривень. Менше 5 тисяч гривень заробляють — 9,9% опитаних, а більше 40 тисяч — 4,5%.
30,3% респондентів приїхали до Чернігова щоби подивитися на місто та розважитись. 29,6% гостей — відвідати своїх друзів та родичів. 23,9% опитаних привабили культурні об’єкти стародавнього міста на Десні та екскурсії. У справах бізнесу та по роботі до Чернігова приїхало 5,9% гостей, і ще 4,5% — відвідали наше місто з метою шопінгу.
Найбільше туристи подорожують парами (з чоловіком/дружиною, хлопцем/дівчиною), трохи менше — з друзями. Найменше — з колегами по роботі та організованими групами.
На один день до Чернігова приїхали 24,4%, на два дні — 32,2%, на 3-4 дні — 18,3%, на 5-7 днів — 15,5% опитаних.
40,1% туристів приїхали до Чернігова на рейсовому автобусі, 36,9% — на власному авто, 17,8% — потягом, 11,3% скористалися послугою Bla-bla car. Найменше — 5,2% — туристичними автобусами.
ТОП-3 локацій, які найбільше сподобалися туристам: Болдині гора/Антонієві печери, Вал, центральна частина міста.
За даними опитування, більше 60% гостей міста із задоволенням відвідають Чернігів ще раз, а 68% опитаних порадять його своїм друзям та знайомим.
Головними ж недоліками міста туристи назвали якість громадського транспорту, недостатню кількість громадських вбиралень і місць для парковки, російську мову та невелику кількість розваг для молоді. Деяким туристам місто здалося занадто спокійним.
Результати дослідження, поряд з багатьма іншими даними, будуть враховані при розробленні маркетингової стратегії розвитку туристичного Чернігова.